هواداران تیم برتون و جانی دپ

بیتل جوس فانتزی ترین اثر تیم برتون

بیتل جوس با این که از اولین آثار برتون است، اما بعد از فیلم­هایی همچون ماهی بزرگ و ادوارد دست­ قیچی، جزو شاخص­ ترین­های کارنامه ­اش محسوب می­شود: فیلمی آکنده از ایده ­های ناب فانتزی درباره دنیای بعد از مرگ و مناسبات مربوط به عالم ارواح و ارتباطشان با زنده­ ها. فیلم مانند اغلب کارهای برتون با فضایی رئال شروع می­شود. زوجی برای خرید از منزل خارج می­شوند و در حادثه­ ای پیش پاافتاده، اتومبیل­شان به دریاچه سقوط می­کند و می­میرند. از این­جا به بعد، ماجراها از منطق واقعیت فاصله می­گیرند و حتی کار (در قسمت­هایی مانند محوطه خارج از منزل که یک در به تنهایی وسط فضا معلق است و یا راهروهای شبیه به تابلوهای پیکاسو) به مرز سوررئالیسم می­رسد. ویژگی اساسی فانتزی­ های بیتل جوس، رویکرد ساده و انیمیشنی تیم برتون در پردازش و ترسیم­شان است؛ انگار که همه این شمایل­های غریب، از مار غول­پیکر وسط بیابان برزخ گرفته تا موجودات عجیب­ الخلقه­ ای که برای تعیین سرنوشت­شان در صف انتظار هستند، به عمد ظاهری کارتونی و مقوایی دارند و از به کارگیری جلوه­ های ویژه پیشرفته برای خلقشان پرهیز شده است. در این زمینه، ماکت مقوایی مرد داستان که از شهر کوچکشان نمونه­ برداری شده است، محور اساسی این فضا است. اولین نمای فیلم، با همین ماکت رقم می­خورد و اصلی­ترین برخوردهای بین ارواح نیز در تداخل جذاب دنیای ماکت و دنیای واقعی شکل می­گیرد، به نحوی که مثلا موقع حفر یک قبر، به جای گل و خاک، خرده­ مقوا و کاغذ از عمق گور بیرون می­آید!

در کنار این موقعیت­ سازی­های خلاقانه، شخصیت­ها نیز از مهم­ترین امتیازهای اثر هستند. ترکیب زوج دوست­ داشتنی اصلی داستان با خانواده­ای مرکب از زنی پرافاده، مردی سودجو و دختری افسرده و مواجهه همگی اینان با روح شریری که نام فیلم از اسم او اقتباس شده است، شبکه شخصیتی پرتنوعی را ایجاد کرده است که پتانسیل بالای داستان و روابطی که موتور روایت را به شکلی پرقدرت پیش می­برند از آن تغذیه می­کنند.

منبع : مجله ماهنامه 24

نویسنده: ادوارد دست قیچی ׀ تاریخ: دو شنبه 28 مرداد 1392برچسب:تیم برتون,جانی دپ,هلنا بونهام کارتر,بیوگرافی,هلنا,کارتر,تیم برتون,جانی دپ,جانی,دپ,سوئینی تاد,فیلم,انیمیشن,آلیس در سرزمین عجایب,ملکه قرمز,ملکه,سیاره میمون ها,ماهی بزرگ,وبلاگ هواداران جانی دپ,وبلاگ هواداران تیم برتون,هواداران جانی دپ, لرد دپ,وبلاگ جانی دپ,وبلاگ تیم برتون,تولد,هری پاتر,عروس مرده,سایه های تاریک,کارگردان تیم برتون,بازیگر,Helena Bonham Carter,Tim Burton,Johnny Depp,bigraphy,تیم برتون و جانی دپ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

کابوس پیش از کریسمس "سه بعدی 3D"

کارگردان : هنری سلیک

فیلم نامه : کورالاین تامپسن، اقتباس : مایکل مک داول

( بر اساس قصه ای از تیم برتون)

صداها: دنی الفمن، کریس ساراندن، کاترین اوهارا، ویلیان هیکی

76 دقیقه ، انیمیشن

جک اسکلینگتن، شاه هالووین تاون( شهر هالووین) ، شهر کریسمس را کشف می کند اما چیزهای عجیب و غریبی در آن جا رخ می دهد.

سیزده سال پس از نخستین نمایش در 1993، اثر کلاسیک استاپ موشن هنری سلیک ، سه بعدی شد و در کمال شگفتی این تکنیک به شکل درخشانی با استاپ موشن سازگار است.

شخصیت ها از پرده بیرون می زنند و در قالب سه بعدی قصه را به خوبی جلو می برند. البته در روند تبدیل به سه بعدی تصویر قدری مات شده و پرپر می کند. موسیقی فیلم هنوز هم گیرا و شنیدنی است.

نمی شود یک فیلم خوب را در پستو نگه داشت. پس از تاثیرگذاری بر مخاطبان گروه های سنی مختلف با همان نسخۀ دو بعدی، فانتزی سیاه هنری سلیک که قصه اش محصول ذهن نا آرام تیم برتون است در حکم موش آزمایشگاهی یک فناوری تازه ظاهر شده است.

پس از نمایش موفق نسخۀ سه بعدی یک نسخۀ چهار بعدی! در سال 2010 در لس آنجلس به نمایش در آمد که ایرادهای جزیی نسخۀ سه بعدی را نداشت.

سال 2001 والت دیزنی تصمیم گرفت دنباله ای بر فیلم سال 1993 بسازد اما می خواست به جای تکنیک استاپ موشن سراغ انیمیشن کامپیوتری برود. تیم برتون دیزنی را متقاعد کرد که از خر شیطان پیاده شود. او گفت: " دنباله سازی و این جور چیزها کابوس من است و همیشه از ان گریزان بوده ام."

اولش وینسنت پرایس را برای گفتن نقش بابا نوئل انتخاب کرده بودند اما پس از مرگ همسر پرایس، حال او روز به روز بدتر سد و صدایش کیفیت و قوت قبل را نداشت . در نهایت با نهایت تاسف او را کنار گذاشتند.

قصه / شعر اولیه ای که تیم برتون در اوایل دهۀ 1980 نوشته بود سه صفحه بود و فقط سه شخصیت داشت: جک، زیرو و بابا نوئل. بقیۀ شخصیت ها را فیلم نامه نویس ها خلق کردند.

نویسنده: ادوارد دست قیچی ׀ تاریخ: جمعه 11 مرداد 1392برچسب:تیم برتون,جانی دپ,هلنا بونهام کارتر,بیوگرافی,هلنا,کارتر,تیم برتون,جانی دپ,جانی,دپ,سوئینی تاد,فیلم,انیمیشن,آلیس در سرزمین عجایب,ملکه قرمز,ملکه,سیاره میمون ها,ماهی بزرگ,وبلاگ هواداران جانی دپ,وبلاگ هواداران تیم برتون,هواداران جانی دپ, لرد دپ,وبلاگ جانی دپ,وبلاگ تیم برتون,تولد,هری پاتر,عروس مرده,سایه های تاریک,کارگردان تیم برتون,بازیگر,Helena Bonham Carter,Tim Burton,Johnny Depp,bigraphy,تیم برتون و جانی دپ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

به دنیای تیم برتون خوش آمدید

به دنیای خاص و پر رمز و راز تیم برتون خوش آمدید. در این وبلاگ جدیدترین اخبار، تصاویر و ویدئو از پادشاه دنیای فانتزی تیم برتون قرار میگیرد.


لینکهای دوستان

جستجوی مطالب