هواداران تیم برتون و جانی دپ

نگاهی به زندگی و آثار تیم برتون به همراه نقد و بررسی آثار "قسمت اول"

نگاهی به زندگی و آثار تیم برتون فیلم ساز صاحب سبک و نقد برخی از آثارش

(چطوری اون داخل جا شده) 

تیموتی «تیم» ویلیام برتون کارگردان، تهیه‌کننده، نویسنده، طراح، نقاش و شاعر آمریکایی است. تیم برتون به دلیل دیدگاه متفاوت، سبک ویژه و منحصربه‌فرد در فیلمسازی و طراحی شخصیت‌هایی عجیب و متفاوت معروف شده‌است و از برجسته‌ترین کارگردان‌ها به شمار می‌رود. او تاکنون بارها برای جوایز گوناگونی از جمله گلدن گلوب و اسکار نامزد شده‌است و جوایزی را نیز دریافت کرده‌است. برتون همچنین نویسنده و نقاش کتاب شعر مرگ غم‌انگیز پسر صدفی و قصه‌های دیگر که در سال ۱۹۹۷ منتشر شد و نیز کتاب طراحی‌هایش یعنی هنر تیم برتون که در سال ۲۰۰۹ انتشار یافت، است.

(چی بوده تیم برتون)

 

تیم برتون در بربنک، کالیفرنیا زاده شد. او در کودکی به دیدن فیلم‌های ترسناک و علمی–تخیلی علاقه داشت و از نوجوانی شروع به ساخت پویانمایی‌هایی به روش استاپ موشن و فیلم‌های ۸ میلیمتری سیاه و سفید کرد. بعد از دبیرستان، برای یادگرفتن فیلمسازی و انیمیشن به صورت حرفه‌ای به موسسهٔ هنرهای کالیفرنیا رفت و سپس در استودیوی والت دیزنی مشغول به کار شد. او از سال ۱۹۸۲ تاکنون در عرصهٔ فیلمسازی فعال بوده‌است.

تیم برتون با فیلم‌های عجیبی مثل: بیتل جوس، ادوارد دست قیچی، کابوس قبل از کریسمس، اد وود، اسلیپی هالو، عروس مرده، سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت، ۹، سایه‌های سیاه و فیلم‌های محبوب و موفقی مثل: ماجراجویی بزرگ پی وی، بتمن، بازگشت بتمن، سیارهٔ میمون‌ها، چارلی و کارخانهٔ شکلات سازی، آلیس در سرزمین عجایب و فرنکن‌وینی شناخته شده‌است. او همچنین علاوه بر کارگردانی و تهیه‌کنندگی، نویسندهٔ داستان فیلم‌های ادوارد دست قیچی، کابوس قبل از کریسمس و فرنکن‌وینی و طراح شخصیت‌های انیمیشن‌های عروس مرده و کابوس قبل از کریسمس بوده‌است.

(این شخص را شناسایی کنید)

برتون اغلب با تعداد خاصی از هنرمندان در آثارش همکاری می‌کند؛ مثل جانی دپ که از اولین همکاری‌شان در فیلم ادوارد دست قیچی تا به حال دوست صمیمی برتون بوده‌است و در ۸ فیلم با هم همکاری کرده‌اند، هلنا بونهام کارتر، شریک زندگیش که در بیشتر آثار او حضور دارد و موسیقیدانی به نام دنی الفمن که برای همهٔ آثار برتون در مقام کارگردان و/ یا تهیه‌کننده به جز ۵ فیلم، آهنگ ساخته‌است. 

(قیافه ها رو)

 

تیم برتون ۲۵ اوت ۱۹۵۸ در بربنک، کالیفرنیا به دنیا آمد. مادرش جین برتون (اریکسون) مالک یک فروشگاه هدیه بود و پدرش بیل برتون در پارک بربنک و ادارهٔ تفریحات و سرگرمی کار می‌کرد. یک برادر به نام دنیل دارد که ۳ سال از او کوچکتر است و او هم هنرمند است. در کودکی خیلی درونگرا بود و به سینما رفتن و نقاشی کشیدن علاقه داشت. او همچنین به فیلم‌های ترسناک و علمی–تخیلی مثل گودزیلا و فرانکشتاین، محصولات شرکت همر، آثار ری هری‌هازن مثل جیسون و آرگونات‌ها و هفتمین سفر دریایی سندباد، فیلم‌های وینسنت پرایس و آثار ادگار آلن پو علاقه داشت و ساخته‌هایش هم تحت تاثیر این آثار قرار گرفته‌اند. برتون در کودکی در حیاط خانه‌شان فیلم‌های کوتاه به روش استاپ موشن و فیلم‌های ۸ میلیمتری سیاه و سفید می‌ساخت. یکی از فیلم‌های دورهٔ نوجوانیش جزیرهٔ دکتر آگر است که در سن ۱۳ سالگی آن را ساخت.او در دبیرستان بربنک تحصیل کرد اما دانش‌آموز خیلی خوبی نبود و به جای درس خواندن، فیلم می‌ساخت. استعداد هنری او زود آشکار شد، در نوجوانی در یک مسابقهٔ طراحی پوستر برای ترویج زباله نریختن شرکت کرد. علاوه بر این که اول شد و ۱۰ دلار جایزه گرفت، تا ۲ ماه هم از طرحش روی کامیون‌های حمل زبالهٔ شهر بربنک استفاده شد. با فرارسیدن کریسمس و هالووین هم ساکنین شهر به او پول می‌دادند تا برایشان روی شیشه، طرح‌های مناسب فصل، مثل کدوی هالووین، اسکلت، عنکبوت و آدم برفی بکشد.

(عجب لباسی)

تیم برتون در سن ۱۸ سالگی و بعد از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان به موسسهٔ هنرهای کالیفرنیا که استودیوی والت دیزنی آن را تأسیس کرده بود، برای یادگیری انیمیشن رفت. او در زمان دانشجویی در موسسهٔ هنرهای کالیفرنیا فیلم‌های کوتاهی مثل ساقهٔ کرفس غول‌پیکر و پادشاه و اختاپوس را ساخت که از آنها فقط قسمت‌هایی باقی‌مانده‌است.

(عاشق طراحی های تیمی هستم یعنی شاهکار از پیکاسو هم بهتره) 

  

سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰  

برتون سال ۱۹۷۹ از موسسهٔ هنرهای کالیفرنیا فارغ‌التحصیل شد و به عنوان انیمیشن‌ساز برای فیلم روباه و سگ شکاری به استودیو دیزنی پیوست. او انیمیشن‌ساز و ایده‌پرداز فیلم‌هایی مثل روباه و سگ شکاری، دیگ سیاه و ترون بوده‌است. در سال ۱۹۸۲ در حالی که در استودیو دیزنی کار می‌کرد اولین فیلم کوتاهش یعنی وینسنت که فیلمی ۶ دقیقه‌ای و سیاه و سفید بود را بر اساس شعری از خودش و به روش استاپ موشن ساخت.

(یک شاهکار به تمام معنا از تیم برتون هنوز که هنوزه من این انیمیشن رو نگاه میکنم) 

 

این فیلم داستان پسر جوانی است که در خیالش، خودش را به جای وینسنت پرایس، قهرمانش (و قهرمان برتون) می‌بیند. تیم برتون و پرایس راوی این فیلم بودند.

(تیم برتون در زمان ساخت وینست)

 

پروژهٔ بعدی برتون فیلم کوتاه هنسل و گرتل بود که اقتباسی با تم ژاپنی از داستان برادران گریم بود که برای کانال دیزنی ساخته شد. این فیلم فقط یک بار در شب هالووین سال ۱۹۸۳ پخش شد و بعد از آن کنار گذاشته شد. فیلم کوتاه بعدی او، فرنکن‌وینی، فیلمی الهام‌گرفته از داستان فرانکشتاین است که سال ۱۹۸۴ اکران شد. داستان این فیلم دربارهٔ پسر جوانی است که سعی می‌کند سگش را بعد از اینکه با ماشین تصادف می‌کند، دوباره زنده کند. تیم برتون در سال ۱۹۸۴ و بعد از ساخت این فیلم، استودیو دیزنی را ترک کرد چون سبک شخصی او با استانداردهای دیزنی متفاوت بود و برتون علاقه داشت که در پروژه‌هایی کار کند که متناسب با دیدگاه خاص خودش باشد.

(عصبانیت تیم از دیزنی"هیچکس قدر تیمی رو نمیدونه")

 

ماجراجویی بزرگ پی‌وی

(توی این فیلم طنز ناب برتونی رو میتونید مشاهده کنید یکی از فیلم های دوست داشتنی منه)

 

tim-berton-2

کمی بعد از اینکه بازیگری به نام پل روبنس فیلم فرنکن‌وینی را دید، برتون را برای کارگردانی فیلمی سینمایی برگرفته از شخصیت مورد علاقه‌اش «پی‌وی هرمان» انتخاب کرد. تیم برتون که طرفدار گروه موسیقی عجیب و غریب اوینگو بوینگو بود از دنی الفمن، آهنگساز گروه خواست تا برای این فیلم آهنگسازی کند. بعد از آن الفمن، آهنگسازی همه به جز ۵ فیلم (پسر ملوان، اد وود، جیمز و هلوی غول پیکر، بتمن برای همیشه و سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت) از آثار برتون در مقام کارگردان و/یا تهیه کننده را بر عهده داشته‌است. فیلم ماجراجویی بزرگ پی‌وی در سال ۱۹۸۵ و با بودجهٔ ۷ میلیون دلاری ساخته شد و بیش از ۴۰ میلیون دلار فروش کرد.

بیتل جوس

(هر چی در مورد این فیلم بگم کمه بیتل جوس دومین فیلم مورد علاقه منه.

عاشق شخصیت بیتل جوس و لیدیا(وینونا رایدر) هستم

اگه واقعا هوادار تیم برتون هستید و هنوز این فیلم رو نگاه نکردید میتونم بگم یک چهارم عمرتون رو از دست دادید

بعد از کارگردانی چند اپیزود از مجموعهٔ تلویزیونی آلفرد هیچکاک تقدیم می‌کند و تئاتر افسانه پریان ساختهٔ شلی دووال، به برتون پروژهٔ بزرگ بعدیش یعنی بیتل جوس پیشنهاد داده شد. بیتل جوس یک کمدی ترسناک ماورائی دربارهٔ زوج جوانی است که بعد از مرگ مجبور می‌شوند در همین دنیا بمانند و خانواده‌ای مالک خانه‌شان می‌شوند اما دختر نوجوان خانواده روح آنها را می‌بیند. بازیگران این فیلم الک بالدوین، جینا دیویس، وینونا رایدر، گلن شادیکس و مایکل کیتون (بیتل جوس) هستند. فیلم با بودجهٔ ۱۳ میلیون دلاری، ۸۰ میلیون دلار فروش داشت و دهمین فیلم پرفروش سال ۱۹۸۸ شد بعد از موفقیت این فیلم، یک مجموعهٔ پویانمایی به همین نام از روی آن ساخته شد که برتون مدیر اجرایی تولید آن بود و از شبکهٔ ای‌بی‌سی و بعداً از شبکهٔ فاکس پخش شد.

بتمن

(بتمن های تیم برتون رو خیلی بیشتر از بتمن های کریستوفر نولان دوست دارم)

 tim-berton-4

توانایی تیم برتون در ساختن فیلم‌های موفق با بودجهٔ کم، مدیران استودیوها را تحت تاثیر قرار داد و به او فیلم بتمن که اولین فیلمش با بودجهٔ زیاد بود پیشنهاد داده شد. تولید فیلم با مشکلات زیادی مواجه شد به طوری‌که برتون از آن به عنوان «شکنجه و بدترین دوران زندگی‌ام» یاد می‌کند. اما بزرگترین مشکل در مورد بازیگران بود. برتون، مایکل کیتون را به دلیل همکاری قبلی‌شان دربیتل جوس با وجود جثهٔ متوسط، بی‌تجربگی در فیلم‌های اکشن و شهرتش به عنوان بازیگر کمدی، برای نقش بتمن انتخاب کرد. اگرچه برتون در نهایت پیروز شد اما طرفداران زیادی در ابتدا نسبت به این انتخاب خشمگین شدند، طوری که ۵۰٬۰۰۰ نامهٔ اعتراض‌آمیز به دفتر وارنر بروس فرستاده شد. برتون عنوان کرد که مسخره است که مردی درشت‌هیکل را برای نقش بتمن انتخاب کند و اصرار داشت که یک جنگجوی شنل‌دار باید فردی عادی (البته خیلی ثروتمند) باشد که لباسی خفاشی می‌پوشد تا با خلافکاران بجنگد. جک نیکلسون هم برای نقش ژوکر برگزیده شد. فیلم ژوئن ۱۹۸۹ منتشر شد و با فروش بیش از ۲۵۰ میلیون دلار در آمریکا و ۴۰۰ میلیون دلار در جهان یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ شد. در نقدهای این فیلم بازی کیتون و نیکلسون و جنبه‌های تولید فیلم مورد تحسین قرار گرفت و جک نیکلسون نامزد جایزهٔ گلدن گلوب شد.موفقیت این فیلم، برتون را به عنوان کارگردانی سودآور معرفی کرد و الهام‌بخش پویانمایی بتمن که بعد از آن ساخته شد، بود.

بتمن تاثیر زیادی بر فیلم‌های ابرقهرمانانه‌ای که بعداً ساخته‌شد گذاشت و تیم برتون دربارهٔ این تاثیرگذاری به شوخی گفته‌است: «وقتی من بتمن را ساختم مثل این بود که اولین فیلم سیاه از روی کتاب کمیک ساخته شده‌است. حالا همه می‌خواهند که فیلم ابرقهرمانانهٔ سیاه و جدی بسازند. فکر می کنم من مسئول این تغییر هستم.»

سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰  

ادوارد دست قیچی

(ادوارد دست قیچی شخصیتی که هرگز از خواب بلند نمیشود چون هرگز نمیخوابد .بهترین فیلمی که من داخل زندگی سینماییم دیدم حسی رو که بعد از دیدن این فیلم به من دست داد هیچ فیلم دیگه ای نتونست این حس خاص رو به من بده .

فقط در یک جمله به تیم برتون : پسر تو نابغه ای)

 

سال ۱۹۹۰ برتون، نویسندگی (به همراه کارولین تامپسون) و کارگردانی ادوارد دست قیچی را انجام داد. این فیلم که نشان‌دهندهٔ دید متفاوت برتون است، با موفقیت زیادی روبرو شد و در آمریکای شمالی حدود ۵۶ میلیون دلار و در جهان حدود ۸۶ میلیون دلار فروش کرد. وینونا رایدر برای دومین بار در این فیلم با او همکاری کرد و جانی دپ که در اواخر دههٔ ۱۹۸۰ به خاطر بازی در مجموعه تلویزیونی خیابان جامپ شمارهٔ ۲۱ به بازیگری محبوب تبدیل شده بود، نقش ادوارد را که اختراع جدید مخترعی عجیب (با بازی وینسنت پرایس) بود را ایفا کرد. ادوارد در ظاهر انسان بود اما به دلیل مرگ ناگهانی سازنده‌اش به جای دستانش قیچی داشت و به همین خاطر به تنهایی در قصری در اطراف شهر زندگی می‌کرد. قرار داشتن مکان فیلم در حومهٔ شهر و فیلمبرداری در لاتز کالیفرنیا، باعث شد که فیلم به عنوان زندگینامهٔ شخصی برتون از دوران کودکیش در بربنک دیده شود.

پرایس عنوان کرده‌است که: «تیم همان ادوارد است.» جانی دپ هم نظری مشابه این گفته را با توجه به اولین ملاقاتش با تیم برتون برای این فیلم در مقدمهٔ کتاب برتون به روایت برتون نوشتهٔ مارک سالیسبری عنوان کرده‌است. در چندین نقد، ادوارد دست قیچی یکی از بهترین فیلم‌های برتون معرفی شده‌است. جانی دپ بعد از این فیلم در فیلم‌های اد وود، اسلیپی هالو، چارلی و کارخانهٔ شکلات سازی، عروس مرده، سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت، آلیس در سرزمین عجایب و سایه‌های سیاه با برتون همکاری کرده‌است.

 

بازگشت بتمن

(داخل این فیلم از شخیت زن گربه ای که میشل فایفر بازیش کرده خیلی خوشم میاد)

بعد از موفقیت فیلم بتمن، وارنر بروس پیشنهاد کارگردانی بازگشت بتمن را به برتون داد. برتون عنوان کرده‌بود: «پیشنهاد را قبول می‌کنم به شرطی که ادامهٔ آن چیزی جدید و هیجان‌انگیز ارائه کند، در غیر این صورت این متعحب‌کننده‌ترین پیشنهاد است.» درنهایت برتون پیشنهاد را پذیرفت و نتیجهٔ کار، بازگشت بتمن با بازی مایکل کیتون در نقش شوالیهٔ تاریکی و تبهکارانی جدید مثل دنی دیویتو (پنگوئن)، میشل فایفر (زن گربه‌ای) و کریستوفر واکن (مکس شرک) بودند. پل روبنس هم که نقش پی‌وی را در ماجراجویی بزرگ پی‌وی بازی کرده بود، نقش کوتاهی به عنوان پدر پنگوئن ایفا کرد. بازگشت بتمن که در سال ۱۹۹۲ اکران شد حدود ۲۶۷ میلیون دلار در جهان فروش کرد این فیلم، سومین فیلم پرفروش آن سال در آمریکا و ششمین فیلم پرفروش جهان شد و موفقیت دیگری برای برتون بود.

   

کابوس قبل از کریسمس

(یک انیمیشن خمیری با ظرافت و زیبایی کامل )

برتون نویسنده و تهیه‌کنندهٔ فیلم کابوس قبل از کریسمس (۱۹۹۳) است و به دلیل محدودیت‌های برنامهٔ کاری فیلم بازگشت بتمن نتوانست کارگردانی آن را انجام بدهدو کارگردانی آن را به هنری سلیک واگذار کرد . مایکل مک دووال و کارولین تامپسون بر اساس داستان، شخصیت‌ها و دنیایی که برتون ساخته‌است، فیلمنامهٔ آن را نوشته‌اند. دنی الفمن علاوه بر آهنگسازی و سرودن اشعار فیلم، آوازهای شخصیت جک اسکلینگتون را هم اجرا کرده‌است. الفمن این کار را این‌گونه توصیف کرد: «یکی از آسان‌ترین کارهایی که تا به حال انجام داده‌ام. من با جک اسکلینگتون شباهت‌های زیادی داشتم.» فیلم با نظرهای مثبتی دربارهٔ روش استاپ موشن انیمیشن، موسیقی و داستان اصلی مواجه شد و به موفقیت در گیشه دست‌یافت. این فیلم سال ۲۰۰۶ به صورت سه‌بعدی درآمد. 

پسر ملوان

(این فیلم رو هنوز ندیدم البته دلیلی نداره ببینم چون تیم داخلش زیاد تصرف نداشته)

برتون سال ۱۹۹۴ با دنیس دی نووی تهیه‌کنندگی فیلم کمدی–فانتزی پسر ملوان را به عهده گرفتند. آدام رزنیک، کارگردان و نویسندهٔ فیلم و کریس الیوت، نقش اول فیلم بود. در ابتدا برتون می‌خواست کارگردان این فیلم باشد اما وقتی فیلم اد وود به او پیشنهاد شد کارگردانی این فیلم را به رزنیک واگذار کرد. فیلم با موفقیت روبرو نشد و درنظرسنجی راتن تومیتوز نمرهٔ ۴۶ از ۱۰۰ گرفت.  

اد وود

(یک فیلم ساده اما زیبا عاشق شخصیت جانی ام داخل این فیلم)

این صحنه ی فیلم رو خیلی دوست دارم یعنی بنازم به تیمی با این قاب بستن زیباش اون مجسمه ی زن که انگار داره به جانی نگاه میکنه خیلی جالبه ایول تیمی جون)

این فیلم که سال ۱۹۹۴ و به کارگردانی برتون ساخته شد، زندگی اد وود، فیلمسازی که از او به عنوان «بدترین کارگردان تاریخ» نام می‌برند را نشان می‌دهد. جانی دپ در این فیلم نقش اد وود را بازی کرد و دربارهٔ این فیلم بعداً گفت: «فقط با شنیدن ۱۰ دقیقه دربارهٔ پروژه، آن را قبول کردم.»آهنگسازی این فیلم به هاوارد شور سپرده شد. در حالی که اد وود با شکست تجاری مواجه شد اما با نقدهای مثبتی روبرو شد و مارتین لاندو جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل را برای ایفای نقش بلا لوگاسی دریافت کرد.

 

بتمن برای همیشه

(از این بتمن به بعد دیگه هر چی بتمن ساخته شده برام جالب نبوده)

با وجود اینکه بازگشت بتمن به کارگردانی برتون، موفقیت زیادی کسب کرده بود، وارنر بروس، جوئل شوماخر را برای کارگردانی فیلم سوم بتمن یعنی بتمن برای همیشه استخدام کرد و برتون به همراه پیتر مک‌کروگراسکات، تهیه‌کنندگی آن را به عهده گرفت. به دنبال تغییر کارگردان، مایکل کیتون از نقش بتمن کناره گیری کرد و وال کیلمر جای او را گرفت. فیلم با بازیگران جدیدی مثل تامی لی جونز، نیکول کیدمن، کریس اودانل و جیم کری شناخته شد. این فیلم بافروش ۳۳۶ میلیون دلار به موفقیت بزرگی در گیشه دست یافت. شوماخر برای کارگردانی فیلم بعدی یعنی بتمن و رابین که فیلمی مشهور نشد، استخدام شد و برتون در این فیلم همکاری نکرد.  

جیمز و هلوی غول‌پیکر

(دوبله این انیمیشن رو خیلی دوست دارم و در کل انیمیشن بدی نیست)

 

سال ۱۹۹۶ تیم برتون و سلیک در فیلم تخیلی و موزیکال جیمز و هلوی غول‌پیکر بر اساس کتاب رولد دال دوباره با هم همکاری کردند.برتون تهیه‌کننده و سلیک کارگردان این فیلم بودند. بازیگران و صداپیشگان فیلم پل تری، ریچارد دریفوس، سوزان ساراندون، دیوید تیولیس بودند. آهنگساز فیلم هم رندی نیومن است. فیلم حدود ۲۹ میلیون دلار فروش کرد.

 

مریخ حمله می‌کند!

(یکی از دو فیلمی از تیم برتون ک دوست ندارم دوباره ببینمش

مریخ حمله می‌کند! فیلمی علمی–تخیلی، کمدی و دلهره‌آور است که در سال ۱۹۹۶ ساخته شد. برتون و دنی الفمن در این فیلم دوباره با هم همکاری کردند. جک نیکلسون، پیرس برازنان، مایکل جی فاکس، سارا جسیکا پارکر، ناتالی پورتمن، آنت بنینگ، لوکاس هاس، گلن کلوز، آنت بنینگ، کریستینا اپل‌گیت، جک بلک و لیزا ماری بازیگران این فیلم بودند. این فیلم خیلی موفق نبود و در جهان ۱۰۱ میلیون دلار فروش کرد.

اسلیپی هالو

(یکی از شاهکار های تیم برتون با بازی فوق العاده جانی دپ)

فضای دهکده رو خیلی دوست داشتم مخصوصا مه آلود بودنش)

فیلم اسلیپی هالو به کارگردانی برتون که سال ۱۹۹۹ اکران شد، داستانی ماورائی دارد و بر اساس داستان کوتاه واشنگتن اروینگ ساخته شده‌است. جانی دپ در این فیلم نقش «ایکابد کرین»، کارآگاهی علاقه‌مند به تحقیقات جرم‌شناسی را ایفا کرده‌است (در حالی که در داستان اصلی واشنگتن اروینگ، ایکابد معلم است.) اسلیپی هالو نشان دهندهٔ مبارزهٔ تیم برتون با سیستم هالیوود بود. برتون با ساخت این فیلم ادای احترامی به فیلم‌های ترسناک کمپانی انگلیسی فیلم همر کرده‌است. کریستوفر لی که یکی از ستاره‌های کمپانی همر بود هم نقش کوتاهی در این فیلم ایفا کرده‌است. مایکل گاف، جفری جونز و کریستوفر واکن نقش‌های مکمل را بازی کرده‌اند. کریستینا ریچی هم که قبلاً با تهیه‌کنندهٔ فیلم، اسکات رودین همکاری کرده‌بود، نقش کاترینا ون‌تسل را ایفا کرد آهنگسازی خاص دنی الفمن به سبک گوتیک هم به جذابیت فیلم افزود. اسلیپی هالو حدود ۲۰۶ میلیون دلار فروش کرد و با موفقیت زیادی روبرو شد . این فیلم برنده «جایزهٔ اسکار بهترین کارگردان هنری» و دو جایزهٔ بفتا برای «بهترین طراح لباس» و «بهترین طراح اجرایی» شد.  

سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ 

سیارهٔ میمون‌ها

(بدترین فیلم تیم برتون از نگاه من ولی یه نکته ی فیلم رو خیلی دوست داشتم جلوه های ویژه و بازی هلنا رو

سیاره میمون‌ها فیلمی علمی- تخیلی است که در سال ۲۰۰۱ ساخته شد. این فیلم بر اساس رمان «پیر بول» و بازسازی فیلمی به همین نام که در سال ۱۹۶۸ ساخته شد، می‌باشد. کارگردان فیلم تیم برتون است و مارک والبرگ، تیم راث، هلنا بونهام کارتر، مایکل کلارک دانکن، پل جیاماتی و استلا وارن بازیگران فیلم می‌باشند. داستان فیلم دربارهٔ فضانوردی به نام «لئو دیویدسون» است که سفینه اش روی سیاره‌ای که ساکنانش میمون‌هایی هوشمند هستند سقوط می‌کند. در این سیاره میمون‌ها با انسان‌ها مثل برده رفتار می‌کنند اما لئو با کمک میمونی به نام «اری» شورش به راه می‌اندازد.

«ویلیام برویلس» نویسندهٔ فیلمنامه‌است و «لارنس کانر» و «مارک روزنتهال» فیلمنامه را بازنویسی کردند. فیلمبرداری از نوامبر ۲۰۰۰ تا آوریل ۲۰۰۱ انجام شد. سیاره میمون‌ها بعد از اکران با نظرات مثبت و منفی روبرو شد اما فروش موفقیت آمیزی داشت. بیشتر انتقادها به دلیل پایان سردرگم کنندهٔ فیلم بود. همچنین طرح‌های گریم «ریک بیکر» مورد تحسین قرار گرفت. با وجود فروش موفقیت آمیز، استودیو فاکس قرن بیستم ادامه‌ای برای این فیلم نساخت و در سال ۲۰۱۱ فیلم خیزش سیاره میمون‌ها را با داستانی جدید تولید کرد.

 

خلاصه داستان

 

در سال ۲۰۲۹ در «ابرون»، ایستگاه فضایی نیروی هوایی آمریکا «لئو دیویدسون» با نخستی‌ها که برای ماموریت فضایی آموزش دیده‌اند کار می‌کند. میمون همکار مورد علاقه او شامپانزه‌ای به نام «پریکلیز» است. با نزدیک شدن یک طوفان الکترومغناطیسی کشنده به ایستگاه، پریکلیز با ربات فضایی کوچکی برای بررسی طوفان می‌رود. پریکلیز به سمت طوفان می‌رود و ناپدید می‌شود. لئو با سرپیچی از دستور فرماندهانش با یک ربات دیگر به دنبال پریکلیز می‌رود. با وارد شدن به طوفان ارتباط لئو با «ابرون» قطع می‌شود و در سیاره‌ای به نام «اشلر» در سال ۵۰۲۱ سقوط می‌کند! او درمی یابد دنیا به دست میمون‌هایی شبیه انسان که می‌توانند به زبان انسان‌ها صحبت کنند و با انسان‌ها مثل برده رفتار می‌کنند، اداره می‌شود.

لئو با شامپانزه‌ای به نام «آری» (با بازی هلنا بونهام کارتر) که به رفتار وحشتناکی که با انسان‌ها می‌شود اعتراض می‌کند، آشنا می‌شود. آری تصمیم می‌گیرد لئو و یک بردهٔ زن به نام «دینا» را به عنوان خدمتکار بخرد تا در خانه پدرش سناتور سندر، کار کنند. لئو از قفسش فرار می‌کند و بقیه انسان‌ها را هم آزاد می‌کند. آری آن‌ها را می‌بیند اما لئو موفق می‌شود تا آری را متقاعد کند تا به شورش انسان‌ها بر ضد میمون‌ها بپیوندد. «جنرال تید» و «کلونل اتر» میمون‌های جنگجو را به دنبال انسان‌ها می‌فرستند.

لئو «کالیما»(معبد سیموس) را که مکانی ممنوع اما مقدس برای میمون‌هاست پیدا می‌کند. کالیما بقایای ابرون همان ایستگاه فضایی اش است که در این سیاره سقوط کرده‌است و حالا باستانی به نظر می‌رسد(اسم کالیما از حروفی از علامت "CAution LIve aniMAls" که با غبار پوشیده نشده، گرفته شده‌است). طبق اطلاعات کامپیوتر این ایستگاه از هزاران سال پیش آنجا بوده‌است. لئو نتیجه می‌گیرد که وقتی که او وارد جریان طوفان شده‌است در زمان به سمت آینده رفته‌است در حالی که ابرون در جستجوی او نبوده بلکه خیلی قبل از او روی این سیاره سقوط کرده‌است. داده‌های ابرون نشان می‌دهد که میمون‌ها به فرماندهی سیموس شورش به راه می‌اندازند و کنترل آن را به دست می‌گیرند. انسان‌ها و میمون‌هایی که از این درگیری جان سالم به در می‌برند سفینه را ترک می‌کنند و فرزندان آنها همان مردمی هستند که لئو از زمان سقوطش تا به حال آن‌ها را دیده‌است.

بلافاصله جنگی بین انسان‌ها و میمون‌ها در می‌گیرد. سفینه‌ای آشنا در آسمان دیده می‌شود و لئو فورا آن را می‌شناسد. سفینه همان ربات پریکلیز، شامپانزه فضانورد است. پریکلیز هم مثل لئو در جریان طوفان به آینده سفر کرده‌است و تازه رسیده‌است. وقتی پریکلیز فرود می‌آید میمون‌ها فکر می‌کنند که او سیموس اولین میمون و ارباب آنهاست که بازگشته‌است. میمون‌ها تعظیم می‌کنند و دشمنی بین انسان‌ها و میمون‌ها تمام می‌شود.

پریکلیز وارد ابرون می‌شود و لئو هم به دنبالش می‌رود در حالی که جنرال تید به دنبال لئو است. داخل معبد لئو و تید با هم درگیر می‌شوند و پریکلیز که می‌خواست به لئو کمک کند محکم به دیوار کوبیده می‌شود. تید تفنگ لئو را می‌گیرد و به نظر می‌رسد که می‌خواهد به لئو شلیک کند. لئو وقتی می‌بیند تید در کابین پرواز است درهای خودکار ورود را می‌بندد و تید را به دام می‌اندازد. تید مدام به در شلیک می‌کند و گلوله‌ها کمانه می‌کنند. اما دیده می‌شود که تید پشت صفحه کنترل پرواز زنده‌است. لئو تصمیم می‌گیرد که سیاره میمون‌ها را ترک کند. او پریکلیز را به آری می‌سپارد و آری قول می‌دهد که از او مراقبت کند. لئو با همه خداحافظی می‌کند و سوار سفینه پریکلیز که سالم مانده می‌شود و از مسیر طوفان الکترومغناطیسی به گذشته برمی گردد.

لئو در واشنگتن دی. سی در زمان خودش فرود می‌آید و سرش را بالا می‌آورد تا به مجسمه یادبود لینکلن نگاه کند اما می‌بیند مجسمه جدیدی به افتخار جنرال تید آنجاست. گروهی از افسران پلیس، آتشنشان‌ها و خبرنگاران به سمت لئو می‌آیند. وقتی نزدیکتر می‌شوند مشخص می‌شود که همه آنها میمون هستند.

  

ماهی بزرگ

(این فیلم از نظر هنری شاهکاره بازی هلنا رو داخل این فیلم رو هم خیلی دوست دارم مخصوصا نقش جادوگرش.

هلنا داخل این فیلم با دو گریم متفاوت بازی کرده)

ماهی بزرگ فیلمی تخیلی و ماجراجویانه به کارگردانی برتون است که در سال ۲۰۰۳ و بر اساس رمان «ماهی بزرگ:رمان تناسب‌های افسانه‌ای» نوشتهٔ دنیل والاس ساخته شده‌است. داستان فیلم دربارهٔ آشتی پسری با پدری در حال مرگ به نام ادوارد بلوم است که داستان‌هایی آمیخته با رنگ و مبالغه دربارهٔ زندگیش می‌گوید. نقش‌های اصلی فیلم ایوان مک‌گرگور در نقش جوانی ادوارد بلوم و آلبرت فینی در نقش پیری ادوارد بلوم هستند. جسیکا لنگ، بیلی کروداپ، دنی دیویتو، الیسون لومن، ماریون کاتیلرد و هلنا بونهام کارتر دیگر بازیگران فیلم هستند. ماهی بزرگ، ۱۲۲ میلیون دلار در جهان فروش کرد و نامزد ۴ جایزهٔ گولدن گلوب شد.

دنی الفمن هم برای آهنگسازی این فیلم، نامزد جایزهٔ اسکار بهترین موسیقی فیلم و نامزد جایزهٔ گرمی بهترین موسیقی فیلم شد .

 

چارلی و کارخانهٔ شکلات سازی

(اولین فیلمی که از تیم برتون دیدم وااااااااااااای چه حس خوبی بود)

چارلی و کارخانهٔ شکلات سازی که سال ۲۰۰۵ و به کارگردانی برتون ساخته‌شد، اقتباسی از کتابی به همین نام نوشتهٔ رولد دال است. جانی دپ در نقش ویلی وانکا، فردریک هایمور در نقش چارلی باکت، هلنا بونهام کارتر در نقش خانم باکت (مادر چارلی)، کریستوفر لی در نقش پدر ویلی وانکا و دیپ روی در نقش اومپا لومپا بازی کرده‌اند. این فیلم ۴۷۴ میلیون دلار در جهان فروش کرد و هشتمین فیلم پرفروش جهان در آن سال و نامزد جایزهٔ اسکار بهترین طراح لباس شد. جانی دپ هم برای این فیلم نامزد جایزهٔ گولدن گلوب بازیگر مرد نقش اصلی در ژانر موزیکال یا کمدی شد. دنی الفمن، آهنگساز فیلم و جان آگست، نویسندهٔ فیلمنامه، نامزد جایزهٔ گرمی برای قسمت موزیکال خوشامدگویی ویلی وانکا شدند. برتون و الفمن همزمان با این فیلم روی انیمیشن عروس مرده نیز کار می‌کردند. 

 

چارلی و کارخانه شکلات سازی بر پایه کتابی با همین نام نوشته رولد دال و با بازی جانی دپ ساخته شده‌است. این فیلم محصول سال ۲۰۰۵ میلادی است.

داستان

تیم برتون: بده به من بچه من میخوام برم کارخونه

در لندن چارلی، پسری کوچک و فقیر، با پدر و مادرش به همراه دو پدربزرگ و مادربزرگ پیر خود در کانون گرم خانوادگی زندگی می‌کند و فقر را احساس نمی‌کند. چارلی علاقه زیادی به شکلات دارد ولی به حدی فقیر است که هر سال فقط یک شکلات می‌خورد.

در نزدیکی خانه او کارخانه بزرگ شکلات سازی ای قرار دارد که قبلا به دست فردی عجیب به نام ویلی وانکا اداره می‌شده‌است.او بهترین شکلات دنیا را می‌ساخت و آنرا به تمام دنیا صادر می‌کرد، اما کم کم کارخانه داران دیگر به او حسودی کردند و اسرار شکلات سازی او را دزدیدند و شکلات‌هایی به همان خوبی ساختتند.آقای وانکا روحیه خود را باخت و کارخانه را تعطیل کرد.

حالا بعد از سال‌ها این خبر به گوش می‌رسد که ویلی وانکا پنج بلیط طلایی داخل پنج شکلات وانکا پنهان کرده‌است و می‌گوید که پنج کودک خوش شانس از هر جایی در جهان می‌توانند از کارخانه او بازدید کنند.جهان به‌دنبال این پنج بلیط زیر و رو می‌شود و در آخر پنج کودک مشخص می‌شوند.آگستوس گروپ یک پسر چاق و شکموی حریص.وروکا سالت دختری که والدین پولدارش او را لوس کرده‌اند.وایولت بورگارد دختری که آدامس میجود مایک تی وی پسری دیوانهٔ تلویزیون و در نهایت چارلی فقیر و خوشبخت.هر کدام از آنها با یکی از بستگانشان به کارخانه می‌آیند.این بازدید یک برنده خوش شانس دارد که جایزه ویژه‌ای می‌برد.

ویلی وانکا آدم بشدت عجیبی ست که بعد از گذشت سال‌ها تنها زندگی کرده است .پدر دندانپزشک او شکلات را برای او ممنوع کرده بوده و در او عقده درست کرده بود.ویلی از خانه فرار می‌کند و تمام عمرش به همان صورت بچگی زندگی می‌کند.

در آبشار شکلات موجودات کوچکی به نام اومپالومپا کار می‌کنند که در واقع کارمندان کارخانه هستند.

آگوستوس همان پسر حریص شکمو در آبشار می‌افتد و از بازدید حذف می‌شود.وایولت در اتاق اختراعات با یک آدامس باد می‌شود و او نیز حذف می‌شود.وروکا به قصد دست زدن به یکی از سنجابها مورد حمله آنها قرار می‌گیرد.مایک تی وی نیز در اتاق تلویزیون شکلاتی حذف می‌شود.در نهایت چارلی باقی می‌ماند و برنده می‌شود.

یادش بخیر: اومپا لومپا اومپا لومپا لومپا لومپا

جایزه او خود کارخانه شکلات سازی است که آقای وانکا به او واگذار کرده‌است.اما وانکا پیشنهاد می‌کند که چارلی بدون خانواده اش این کارخانه را اداره کند.چارلی جواب منفی می‌دهد و می‌گوید که کارخانه و همه شکلات‌های دنیا را با خانواده اش عوض نمی‌کند. سر انجام آقای وانکا وارد خانواده چارلی می‌شود.او دوباره به چارلی پیشنهاد می‌دهد و چارلی قبول می‌کند.

"زمان در حال گذره"

چارلی یک کارخانه برنده شد اما چیزی که آقای وانکا برنده شد خیلی بزرگتر و با ارزش تر بود: یک خانواده

......................................... 

حوب اینم از قسمت اول امیدوارم تونسته باشم هواداران تیم برتون رو راضی کرده باشم به زودی نقد بقیه ی فیلم های تیمی آماده میشه پس منتظر باشید

منتظر نظرهاتون هستم. نظر هم ندادید اصلا مهم نیست مهم اینه که تونسته باشم یه نفر حتی یه نفر رو سرگرم کرده باشم ...

ودر آخر جمله ی پایانی:

چه دلمان بخواهد ,چه دلمان نخواهد,خدا یک وقت هایی دلش نمیخواهد, ما چیزی را که دلمان میخواهد داشته باشیم...

 

 


نظرات شما عزیزان:

مهسا
ساعت14:12---15 آذر 1393
وأي وبلاگت عاليه

پریسا
ساعت15:13---1 آبان 1393
مرسی عزیزم من خیلی وبلاگتو دوس دارم عالیه.من عاشق کارای تیم و جانیم هم چنین خودشون

مری
ساعت17:31---13 اسفند 1392
خخِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِ ِییییییییییییییییییییییییییییی یییلی خوف بود دمت گرم

الان یه ساعته دارم مطالبتو میخونم خیر سرم فردا امتحان دارم
پاسخ: خواهش میکنم قابلی نداشت . بازم سر بزنید خوشحال میشم


Shabnam
ساعت20:38---18 ارديبهشت 1392
خيلى كامل بود ممنونپاسخ: قابلی نداشت قسمت دوم هم داره اون قسمت رو هم حتما بخونید. خوشحال میشم دوباره سر بزنید

Arash
ساعت14:20---17 بهمن 1391
Alpachino gooft ladan AZ in blahs bi biroon .film taxi diravr ngah Koon halsho bebr.

سپی
ساعت21:19---16 بهمن 1391
میدونی جوونیای تیم شبیه کیه؟؟؟؟؟
اگه هری پاترو دیدی شبیه اون دوست هری اسمش نویل لانگ باتمه
کپ اونه نه؟؟؟؟


سپی
ساعت21:17---16 بهمن 1391
من نمیدونستم جیمز و هلوی غول پیکر هم انیمیشن داره و کارگردانش تیم بوده!!!!!!!!!! کتابشو خوندم فقط

سپی
ساعت21:13---16 بهمن 1391
فک کنم اگه هلنا بیست سال پیش با تیم آشنا میشد عمرا میرف باهاش

با اون دندونای خرگوشیش تازه تو دهه 50 زندگیش رو اومده


سپی
ساعت21:10---16 بهمن 1391
خب تو فا بی هم بهت گفتم ادی جان که آپت محشر بود واقعا خیلی اطلاعات مفیدی دادی راجع به شاهکارای تیم
من خودم خیلیاشو ندیدم مثلا بیگ فیش رو واقعا دوس دارم ببینم اگه احیانا لینک دانلودی از فیلمای تیم داشتی منو خبر کن


سپی
ساعت21:06---16 بهمن 1391
هورااااااااااااااا هورااااااااااااااااااا
الان خوشحالم چون یه هفته اومدم هی نمیشد


سپی
ساعت21:03---16 بهمن 1391
1 2 3 امتحان میکنیم!
میشه نظر گذاشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


لادن
ساعت19:05---16 بهمن 1391
نه آرش خان<این جمله از دنیرو هستش که در مورده جانی دپ گفته<تو همه ی سایتایه معتبر هم هست<برو از دوستان بپرس

ستاره
ساعت7:54---16 بهمن 1391
سلام . آقا ادی. آپت خیلی جالبه. قبلا زیاد تیم رو نمی شناختم . اما حالا شناختم
ممنون به خاطر تعریفت از داستانم. راستی دارم یه داستان دیگه می نویسم که اسم شخصیت اول مردش ادوارده .


Arash
ساعت21:05---14 بهمن 1391
Salami laudanum in wharf room alpachino zad .jemz den bazigar khobi bood

لادن
ساعت20:03---14 بهمن 1391
سلام

آرش خان اینطوری نگو در مورده جانی

همین رابرت دنیرو خودش یکی از طرفدارایه جانیهببین جانی چقدر عالی هستش که اساتیدش طرفداره بازیهاش هستن<تازه دنیرو گفته که اگه جانی دپ نبود سینما یه چیزی کم داشت

به علایقه همه احترام بذار<من کلا از بازیگرایه خوب خوشم میاد مثه دنیرو

کاپریو<مخصوصا جانی


Arash
ساعت14:26---13 بهمن 1391
حولصم نشد درس بخونم به اندازه كافي درس خوندم بلوم

VaMpIrE BlOoM
ساعت13:12---13 بهمن 1391
ببخشید شما ترک تحصیل کردی آرش؟
کار خوبی نبود راستش....برعکس من که مثل کوه جلوی معلمام وایمیستم!
همیشه میگم هر چقدر هم که باد زوزه بکشه کوه در مقابلش تعظیم نمیکنه!
البته ناگفته نمونه....چرا....گاهنم تعظیم میکنه!


yasi
ساعت11:03---13 بهمن 1391
راستی من لینکت میکنم بلاگفا پاکش میکنه بی تربیت(!)
دیگه چی میخواستم بگم یادم رفت...
اهان راستی مرسی اومدی بازم بیا خوشحال میشم...
مرسی بابت نظرای خوبت من باید برم
بای بای...


yasi
ساعت10:59---13 بهمن 1391
سلوم حالت خوفه
بابت اون ویدیوهه خیلی خیلی ممنونم خیلی جالب بود کلی خندیدم کلا جانیه دیگه غیر قابل پیش بینی
راجع به این که از جاستین خوشش میاد یا نه وقتی داشتم تو روزنامه راجع به رنگو میخوندم که با جانی مساحبه کرده بود نوشته بود از گویندگیت راضی هستی تو رنگو جانی گفت نه زیاد ولی سعی کردم تاجای پیش برم که وقتی دخترم رنگو رو دید به امید این نباشه که وقتی تموم شد میره و موزیک ویدیوی جاستین بیبر رو تماشا میکنه(!)
فکر کنم دلش از جاستین پره
بازم از بابتش ممنونم یک دوست دارم که اگه ببین سکته میکنه
اخه هم بیلیبر هم دپیست فکر کن
راستی اینم بگم رقص های جاس برای BOYFRIEND یکی یدونه است عاشقشم
هر بار میبینم اشکم در میاد
به خصوص تو شوی الن اگه دوست داشتی بگو بهت بدمش
چقدر زیاد نوشتم


Arash
ساعت10:05---13 بهمن 1391
دنيرو همه فيلماش عاليه فيلم هيت دنيرو به خود جاني فيلماش مي ارزه

Arash
ساعت9:33---13 بهمن 1391
تا وقتي دنيرو هست جاني بايد لنك



بكشه نه غلام
پاسخ:اینقدر دنیرو دنیرو نکن که کلاهمون بد جوری میری تو هم . من فقط فیلم پدر خوانده دنیرو خوشم میاد


"ادوارد "
ساعت9:08---13 بهمن 1391
سلام یاسی جون همین که اومدی خودش افتخاریه . آره میدونم واقعا سخته ولی انشالله ترم بعدی جبران کنی البته به شرط این که این همه آپ نکنی
آره تیمی کلا عکس های باحالی داره قیافه تیمی رو خیلی دوست دارم به نظرم خاصه..
فیلم های تیم برتون که حرف ندارن مخصوصا اونایی که جانی بازی کرده. انیمیشن کابوس قبل از کریسمس هم انیمیشن خاصیه مثل خود تیم بهت توصیه میکنم حتما برو ببین چون این انیمیشن خیلی رو جزئیاتش کار کردن.
عجب لقبی گفتی یاسی جون " همه کاره ی آمریکایی " خوشم اومد واقعا تیم برتون همه کارست طراح,انیماتور,کارگردان,طراح صحنه و لباس و حتی بازیگر وایییییییییی اگه بازی تیم برتون رو ببینی
بازیش در حد صفر
اون شخصیت هم جیم کری نیست ولی رفتاراش خیلی شبیه جیم کری هست من عاشق این فیلم تیم برتونم .بیتل جوس فانتزی ترین کار تیم برتونه
بازیگرای کارخانه شکلات سازی که خیلی هاشون دیگه بازی نمیکنن ولی نقش اون دختره که همش آدامس میجوید رو خیلی دوست دارم الان هم فیلم هاشو میبینم واقعا بازیگر آینده داریه
جانی هم که داخل اون فیلم نمیشه شناختش واقعا عالی بود نقشش
جمله ی آخری رو هم خودم خیلی دوستش دارم و واقعا من خودم دلم یه چیز میخواهد که شاید خدا نمیخواد اونو داشته باشم ولی یاسی جون برام دعا کن که اونو داشته باشم.
یاسی جون ممنون که برام دعا میکنی فقط خدا کنه دیگه ترم دوم روی چهره نمره ندن این معلما
کنکور هم که داغونم کرده خدا از دهنت بشنوه خدا کنه دانشگاه تهران قبول بشم ایییییییییییییییی خداااااااااااااااااااااا
یاسی جون ممنون بابت اومدنت حتما بهت سر میزنم فعلا خدانگهدار


Arash
ساعت9:00---13 بهمن 1391
جاني خوبه دنيرو خوبتر

"ادوارد "
ساعت8:52---13 بهمن 1391
سلام مهسا جون ممنون که اومدی فیلم های تیمی همشون عالین ولی اگه جانی داخلش بازی کنه که اسمشو عالی نمیشه گذاشت میشه بگی شاهکارن...
منم اسلیپی هالو رو خیلی دوست دارم مخصوصا بازیگر زنش رو...
مهسا جون حرف این معلم ها رو نزن که اعصاب برام نمونده
معلم هندستون هم حتما بهت حسودیش میشده که دپیست هستی
اتفاق این حرفی که زدی کاملا فلسفی بود و به هم ربط داشت این مثل همون سوال مد هتره که چرا کلاغ سیاه شبیه میز تحریره
اسمتون رو از این به بعد میذاریم مهسا شب زنده دار ...
تشکر و بدرود مهسا شب زنده دار


"ادوارد "
ساعت8:29---13 بهمن 1391
درود بر دبیر محترم لادن جون
خوب لادن جون سوینی تاد که هر چی بگی کم گفتی ولی آلیس رو من یه فیلم زیاد برتونی نمیدونم چون عادت های فیلم های هالیودی زیاد داخلش کار برده شده ولی بازم فیلم تیم برتونه و دیدنش 100 بار هم کمه...
چارلی و کارخانه شکلات سازی با اینکه فضاش کودکانست ولی ببین تیم چه کرده که بابام هم از این فیلم خوشش اومد.
در مورد ادوود هم درست میگی اگه جانی نبود مطمئنما فیلم جالبی نمیشد چون خیلی بیش از حد تیم دور از مجللات ساختتش...
"بیتل جویس رو دیدم چند روز پیش<زیاد جالب نبود<ولی بد هم نبود"
چیییییییییی ؟!! لادن جون بیتل جوس بد نبود بابا بنازم به این حسن فکرت بابا بیتل جوس عالیه با اینکه جلوه های ویژه اش خیلی سادست ولی باید بدونی چند سال پیش ساخته شده ولی از نظر محتوا و داستان و بازیگر بیتل جوس شاهکاره البته هر کس نظر شخصی خودشو داره من به نظرتون احترام میذارم...
ماهی بزرگ رو هم خیلی دوست دارم مخصوصا اون کفش هایی که آویزون شده بود و بازی عشقم هلنا واقعا به نظر من بهترین بازیگر زن هالیووده...
ادوارد هم که مگه کسی هست که بدش بیاد بعید میدونم ولی واقعا اشک آدمو درمیاره
در مورد اسکار و گلدن گلوب چیزی نگم بهتره این داور ها اصلا معلوم نیست کی هستن همون بهتره برن به آرگو جایزه بدن ..
لادن جون تشکر بابت همه چیز
بازم سر بزن فعلا خدانگهدار...


Arash
ساعت8:24---13 بهمن 1391
بلوم وادوارد معلما رو قيافه نمره نميدن شما زود باوريد ♬
پاسخ: آره اینو که خودم میدونم به خاطر همین شما الان درستو ادامه ندادی دیگه :)


"ادوارد "
ساعت8:18---13 بهمن 1391
بلوم جان بازم تشکر میکنم بابت اومدنت راستی شاید در چند روز آینده فیلمه نمایش جدیدمون به همراه عکاس رو گذاشتم فعلا نمایش قبول شده برای جشنواره استانی البته به کمک دعا های شما
به امید اینکه تیمی هم اسکارو بدن بهش ولی از من میشنوین این اسکاری ها به فیلم های فانتزی جایزه نمیدن سابقشون خرابه(دیدم که میگما)
اون تعصب و غرور هم از اون جمله هایی بود که منظور خاصی نداشتم باور کن
آره وینونا هم قدش خیلی بلنده فکر کنم 1.88 باشه
بارناباس از نظر غرور و تعصب که همه میشناسنش خیلی مرده
شرمنده که حواب نظراتو دیر دادم بابت 10 نظرت هم ممنون انشالله مسابقه ی بعد 50 تا نظرو ببرم آمییییییییییییییییین
تا درودی دیگر بدرود برم سراغ جواب نظرات لادن جون...


"ادوارد "
ساعت8:09---13 بهمن 1391
راست میگی بلوم جان خیلی بده اگه معلم با آدم لج کنه باید راضی باشم که مردودم نکرده البته نه مردود چی اینهمه بشینی بخونی واسه ترم بشی 17 بعد بیاد نمره ی مستمر رو روی چهره آدم بده 14 خیلی زور داره
کاش من از تیمی یه پیشی میگرفتم اونم از من یک موش بگیره معادله ی خوبیه


"ادوارد "
ساعت8:03---13 بهمن 1391
من این دو تا عکسی رو که برات فرستادم واقعا دوستشون دارم و اگه میخواستم به عکس خودم نمره بدم عکس اولی و همون عکس هفتمی سپیده جون رو اتخاب میکردم ولی عکسی هم که شما گذاشته بودی خیلی قشنگ بود مخصوصا عکس 12..
این عکس تیم برتون رو هم خیلی دوست دارم تمام جمله های معروف و اسامی فیلم هاش رو داخلش نوشته خیلی عکس باحالی مطمئنم اگه یه مسابقه بذاری که بهترین عکس تیمی و هلنا باشه من برنده هستم شک نکن(بنازم به اعتماد به نفس خودم)
چی بگم از دست این معلم ها البته بعضی هاشون حالا بذار وقتی رفتم جلو چشم تو چشم تو صورتش با جذبه نگاه کردم بعد اون شترق محکم زد تو گوشم اونوقت میفهمم دنیا دست کیه


"ادوارد "
ساعت7:58---13 بهمن 1391
درود بر بلوم جان ممنونم که بدون این که خبرت کنم میای وبم
بله دیگه گفتم مردم یه خورده بیشتر با همسر هشتمتون آشنا بشن آثارشو با نقد هاش گذاشتم ولی خداییش خیلی زحت کشیدم برای این آپ
نظرمو در مورد مسابقه هم داخل وبلاگت گفتم به سپیده جون هم تبریک میگم بلاخره ایشون بیشتر از ما دپیست بودن و جانی رو میشناسن.


Arash
ساعت17:23---12 بهمن 1391
غلام جون عكس جيمز دني دنيروي جاني كيه جمعش كن .
پاسخ: جناب آرش دوره ی دنیرو تموم شد دوره دوره ی جانی دپه


VaMpIrE BlOoM
ساعت17:10---12 بهمن 1391
وای ادی چرا نمیای جواب نظرات وبتو بدی؟
راستی روی چه چیزایی به غیر از بارناباسم باید غیرت و تعصب داشته باشم؟
یادته که تو هم رو قد ویونا خیلی حساس بودی

میدونیییییی من بارناباسو خوب میشناسم....
غرور و تعصب تو وجودش غوغا میکنه!


yasi
ساعت20:03---11 بهمن 1391
چه دلمان بخواهد ,چه دلمان نخواهد,خدا یک وقت هایی دلش نمیخواهد, ما چیزی را که دلمان میخواهد داشته باشیم...



خیلی دوست داشتمش...

چارلی یک کارخانه برنده شد اما چیزی که آقای وانکا برنده شد خیلی بزرگتر و با ارزش تر بود: یک خانواده

و این همینطور...
من دیگه میرم بازم پیشم بیا
امیدوارم از این به بعد نمره هامون بهتر بشه و کنکور خوبی بدی(!)
};-


yasi
ساعت19:56---11 بهمن 1391
بهتر به جای اون همه چیز بنویسی همه کاره ی امریکایی))
اون عکسه که اقاهه داره میره بالا جیم کری هست ؟ عایا؟
وای اون عکسه که بزرگی و کوچکی بچه های فیلم کارخانه شکلات سازیه خیلی جالبه
من اون فیلم رو دوست دارم نقشش به جانی میومد منظورم رفتارش بود


yasi
ساعت19:52---11 بهمن 1391
عکس های تیم خیلی قشنگ بود به خصوص همون حبابه)
من کارای تیم برتون رو که با جانی بوده میدوستم و انیمیشن کابوس قبل کریسمس البته خودم ندیدم ولی از عکساش خیلی خوشم میاد
و ...


yasi
ساعت19:49---11 بهمن 1391
سلام
وای باید ببخشی که اپ قبلت رو نیومدم
خیلی اوضاع بهم ریخته هست فکر کنم از معدلم بتونی بفهمی


مهی
ساعت2:48---11 بهمن 1391
جدی معلمتون از رو قیافه نمره میده...چه ادم نامردیه اون منم یه معلم هندسه داشتم یه سال ازمون امتحان نگرفت از روی قیافه نمره داد
حالا نمیدونم در من چی دیده بود که بهم نمره کم داد
میخواستم بزنم شتکش کنم ولی وقت نشد
گفتم بیخیاله نمره..جانیو عشق است
خودمم ربطشو نفهمیدم ولی داشتم به خودم دلداری میدادم دیگه


مهی
ساعت2:43---11 بهمن 1391
همه ی فیلمای تیمی خوبه مخصوصا ادوارد دست قیچی..اصن من اونو خیلی زیاد دوس دارم..بعد از اون فیلماشو به این ترتیب دوس دارم:
سوئینی تاد
اسلیپی
الیس
اد وود
چارلی
کلا فقط فیلمایی رو از تیمی دیدم که جانی توش بازی کردهولی مطمئنم فیلمای دیگشم عالیهه


sara
ساعت2:36---11 بهمن 1391
سلامممممممممممممم.ببین ادوارد چه کردهپاسخ: سلام سارا جون واقعا ممنون بابت یه دونه نظرت...

سپتا
ساعت23:34---10 بهمن 1391
salam edward jan man dost bloom hastam biaye webam sar bezani khosh hal misham
پاسخ: سلام سپتا جان بله شمارو داخل وبلاگ بلوم دیدم ممنون که به وبم سر زدی باشه حتما میام


VaMpIrE BlOoM
ساعت22:01---10 بهمن 1391
اَه اَه لادن اصلا حرف از اسکار و گلدن گلوب و اینا نیار که واقعا حالم به هم میخوره از این حق خوردنا!
سوئینی واقعا حقش بود اسکار بگیره!نامردا!جایزشونو بزارن تو کوزه آبشو بخورن!


لادن
ساعت17:30---10 بهمن 1391
البته عاشقه فیلمه ویلی وونکا همهستم زیاااااااااااااااااااااااااااا ااااااااد


ادوود هم عالی بود البته بدون جانی عالی نمیشد

بعدش بیتل جویس رو دیدم چند روز پیش<زیاد جالب نبود<ولی بد هم نبود<ماهی بزرگ هم عالی بود

بعدش ادوارد دست قیچی رو یادم رفته بود بگم<اینم خیلیییییی بی نظیر و هنری و احساسی بودددددددد

واقعا نابغست و دستش درد نکنه بچم<اسکار هم حقش بوده و هست ولی کثافتا نه به جانی اسکار میدن نه به تیمی نه به کاپریو


لادن
ساعت17:22---10 بهمن 1391
سلام ادییییییییی

من از کارایه تیمی بیشتر از همه عاشقه فیلمه سوئینی همستم وبعدش هتر<

سوئینی رو دوست دارم چون که واقعا خدائیش شاهکار بود<از همه نظر


VaMpIrE BlOoM
ساعت17:07---10 بهمن 1391
آپتم حرف نداش....آفرین!
منتظر قسمت دومشم!


VaMpIrE BlOoM
ساعت17:06---10 بهمن 1391
خب...ادوارد.....
از شوخی گذشته....امیدوارم از حرفام ناراحت نشی....واقعا راس میگم اگه به معلمتون حرس بدی ترم دوم بد جور حالتو میگره.....بیخیال....
استاده و احترامش واجب....
خب...فعلا بای تا های!


VaMpIrE BlOoM
ساعت17:04---10 بهمن 1391
یه پیشو مثه یه جغد شوم!

VaMpIrE BlOoM
ساعت17:03---10 بهمن 1391
اونوقت میشی مردود!
به به!میشه نور علی النور!
اونوقت دیگه از تیمی هم پیشی نمیگیریا!!!!!!
از اون پیشو هایی که دختر خیره داش!


VaMpIrE BlOoM
ساعت17:01---10 بهمن 1391
هی!
دنیا فقط امروز نیستش که!
اگه قراره یه نمره ای به معدلت اضافه کنی و بری مثه اون شکلکایی که گذاشتی جلوی معلمت ادا در بیاری.....
اونوقت......
اونوقت دیگه به قیافتم نگا نمیکنه.....یه صفر گنده یا یک یا دو یا سه.....قشنگگگگگگگ میزاره توی کارنامه و میشه گوز بالا گوز!


VaMpIrE BlOoM
ساعت16:59---10 بهمن 1391
حالا اشکال نداره.....به خاطر معدلت ناراحت نشو ادی....
اولن پسرا با اینکه کم میگیرن ولی یاد میگیرن.
برعکس دخترا که معمولا کارشون حفظ کردنه برای نمره!
ثانین میتونی ترم بعد جبران کنی
و ثالثا تو میتونی کارتو جدی بگیری و تیم رو هم بگذری!اونوقت که معلما حسرت میخورن!
تو که به تیمی جون استاد میگی....پس اگه اونطور که گفتم بشه اونوقت میشه گفت:
وقتی که شاگرد از استادش پیشی میگیرد!
خودشم یه بچه گربه ی مامانی......
بهش بگیم پیشو!


VaMpIrE BlOoM
ساعت16:54---10 بهمن 1391
واقعا معلمتون به قیافه هاتون نگا میکنه و نمره میده؟
چه جالب!


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: ادوارد دست قیچی ׀ تاریخ: سه شنبه 10 بهمن 1391برچسب:تیم برتون-نقدفیلم-2012-جانی دپ-ادوارد دست قیچی - آلیس در سرزمین عجایب - عروس مرده - چارلی و کارخانه شکلات سازی - سیاره میمون ها, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

به دنیای تیم برتون خوش آمدید

به دنیای خاص و پر رمز و راز تیم برتون خوش آمدید. در این وبلاگ جدیدترین اخبار، تصاویر و ویدئو از پادشاه دنیای فانتزی تیم برتون قرار میگیرد.


لینکهای دوستان

جستجوی مطالب